כחול-לבן-שחור. עדכוני השבוע במוזיקה השחורה בארץ: 9_15

300x5600שבוע טוב לכולם, אז אחרי שצמנו ומפלצת הספגטי המעופפת סלחה לכולנו, הגיע הזמן לפתוח שבוע חדש עם סקירה (נו טוב, וגם ביקורת- בכל זאת צריך שיהיה על מה לסלוח לי בשנה הבאה) של היפ הופ ישראלי ועל הדרך ככה גם עדכון באירועים שיש השבוע. אז בואו נתחיל עם החוטאים והצדיקים של ההיפ הופ הישראלי.

הארדקור 1 – אפה

ללירן יש כיוון טוב, אבל זו נראית כמו התחלה ולא כמו מוצר מוגמר- ועוד התחלה עם רגל שמאל. כבר כתבתי בעבר שהיפ הופ בישראל נופל הרבה פעמים למלכודות של "הארדוקר" (או לשירי מסיבה/ מזרחית חסרי כל תוכן) ולצערי לירן לא משנה את המצב אלא נכנס לאותה המשבצת בלי שום ערך יחודי. אפילו השם של השיר צועק "כאן, אין חדש!" תוסיפו לזה פלאו שבורח (לעיתים) ודיקציה ש(לפעמים) קצת מתפספסת ויש לכם שיר בינוני שפוגש אמסי שנותן תחושה שהוא יכול לעשות יותר. לירן (או כל שם אחר שנמצא באותו המקום), לא למהר להוציא דברים. קח מפיק שיעלה אותך לשלב הבא ותוציא קטע מוגמר שיעשה לך טוב ולא להיפך. מחכה לשמוע דברים נוספים.

לסיכום: חוטא. סובב תרנגולת פעמיים.

Nouveau depart

אז השבוע יצא פרוייקט מבורח שחיכיתי לו המון זמן (שקר גס, שמעתי עליו רק שלשום) שמשלב היפ הופ צרפתי (אהבתי הגדולה) יחד עם אמסיז ישראלים מהשורה הראשונה ובהם: סגול 59, שי 360, נצ'י נצ', איזי, חסיד, סולג'י, דון דדון ועוד. אחח יהיה כיף לתייג את זה. מה שמעניין באלבום הזה הוא שאולי יש כאן סוף סוף איזו דרך גם לעשות איזה יורו או שניים מיצירה, כאשר בלינק אפשר לשמוע רק קטעים מתוך השירים ולא את הקטעים המלאים. מה שנקרה לסוור את האוזן והיא בהחלט מסוורת. נדמה לי, לא יודע מה זה אומר. מה שאולי חסר לי כאן זה מגוון בביטים שנשמעים לי קצת אהרדקוריסטים, אולי אלו ההשפעות הצרפתיות שגם שם, כמו בישראל, יש חיבה להיפ הופ הבועט יותר.

http://www.emusic.com/album/barouch-jo/nouveau-depart/14315665/

. לסיכום: צדיקים. חוץ מנצ'י שהוא חוטא ידוע.

Пустота- AlexmC21 \ריקנות 

ריקנות הוא קטע מגניב (כן, אני אוהב ראפ ברוסית/ כל שפה שאני לא מבין), אבל מלבד לשפה יש לבחור גם קול נעים ולא מתאמץ – כאילו יושב ומראפראפ עם הכוס תה נענע של הערב, בקלילות שלו. שימו אותו על ביט מלנכולי (בכל זאת ריקנות) ויש לכם דווקא קטע שממלא את האזניים לא רע. בעוד שאני ממשיך לשמוע את הקטע ולכתוב, אני אומר לעצמי: בונא, יש כאן משהו. אפילו אנגן שוב כי הקטע של הסקראץ' בסוף בא לי טוב. יאללה תביא עוד כמה דברים לשמוע.

לסיכום: צדיק, כבר הנחת תפילין היום?

חסיד: מרינה מקסימיליאן

מה אני אעשה שאני אוהב את הדברים של חסיד? וואלה תגידו שאני משוחד, בכיף. אבל באמת שזה כיף לשמוע דברים שלא נופלים לקטגוריות שתיארתי קודם וחסיד מצליח לעשות כאן קטע מגניב (עם הפקה מרעננת של אור בן דוד)ומאוד מודע לעצמו "לפחות עשיתי להיט על הגב שלך". ירושלמי נו. אז חסיד מוציא קטע/ טרולינג חדש במסגרת "שביזות יום א" ואני מבסוט על כל רגע שהוא מנסה לקדם את גיוס הכספים לאלבום הבכורה שלו. שימו אוזן וגם כמה שקלים.

סיכום: צדיק. נו, לכבוד יום כיפור נסלח לו על הסיום הדבילי של השיר, בתקווה שגם מרינה תסלח לו ולא תגיש תלונה במשטרה..

אירועים, חג וזה

ראשון, 15.9-

היפ הופ ראשון בגוטה!! חוגגים את חזרתו של דיג'י מומי לוי!!- הרבה סימני קריאה וגם ליין לא רע לחבר'ה הראש"לצים. – בלאק סאנדיי באיניגו – מסיבת שוקולד – בורה מארח את ספייקס בהשקה הרישמית- עוד קצת היפ הופ לחובבי המיינסטרים. והשוקולד

שני, 16.9-

שני ליין ההיפ הופ בשפיגל במסיבת החטא הראשון רגע אחרי כיפור עם ים פינוקים!! – שם ארוך לערב (ואני רק מנחש) עם מגוון מוזיקלי קצר: היפ הופ בטיבול מיינסטרים לחובבי הברייקדנס.

– Respect #3 – Dr. Dre Tribute @ Jimmy Who? – חוגגים לדוקטור בערב שאני בהחלט הולך להיות בו. בע"ה.

שלישי, 17.9-

– מעגל פריסטייל תל אביב-סייפר במאדמן !!! פיור היפ הופ. אני תמיד בעד.

HTTP///ORI SHOCHAT///PIPE || Trap | HipHop | Beats || 17.9 || Deli – הקשוחים כנראה כותבים שמות באנגלית. נראה אירוע מגניב ביותר.

רביעי, 19.9-

– OuttaRoad  – ערב סוכות בחווה של אליק – רגאיי בחווה של אליק. מי שמכיר יודע מה הדיבור, מי שלא מכיר- הגיע הזמן להכיר. באמת שמומלץ… ושהתעייפתי מדי בשביל לפרט.

חמישי, 20.9-

– קינגסטון מארקט חוזר! ערב אוכל ג'מייקה סטייל בקזינו סן רמו– אוכל ג'מייקני עם מוזיקה ג'מייקנית. פינוק אמיתי.

– קאשי –  הופעת השקה לאלבום "הקונפליקט" במועדון "האזור" בת"א- קאשי משיק וזה בהחלט ה- אירוע מבחינתי השבוע. אמן אדיר שמארח אמנים אדירים לא פחות.

 Bring The Alarm @ Pasáž – אלארם (שהיה בחו"ל, מסתבר) ושוחט נפגשים, בהחלט שילוב ששווה לבדוק.

שישי, 21.9-

– תלת פאזי 20.9 שישי במועדון הבלוק- הסופר, מגה, אולטרה, לוטרה אירוע לחובבי הבאס מכל הסוגים. תגיעו וזה.

 ♦ New GSPOT – Grand Opening! ♦ ♦ הפתיחה החגיגית של הג'י ספוט החדש ♦- הג'י עובר דירה בשלישית וחונך את הבית. אז אם כבר הרבה זמן לא הרגשתם כמו לבנבנים, צנומים ונמוכים- זה המקום להיות.

ו… זהו! גאדאמנ כמה אירועים יש בחג הזה. טוב, אלו שעתיים שכבר לא יחזרו.
נפגש בשבוע הבא' ובתקווה שנחגוג קצת פחות בגלל איזה צריף בלי גג.

להשאיר תגובה

