כחול-לבן-שחור. עדכוני השבוע במוזיקה השחורה בארץ: 6_10

1240540_578346985559915_195421877_nערב טוב ושבוע מעולה לכולם!
אחרי שסיימתי לשקר לעצמי שעדיין ערב ולא דחיתי את הכתיבה לאמצע הלילה כרגיל, הגיע הזמן לעסוק בחבר'ה שלא דחו דברים- אלא פאקינג טרחו בזמן והוציאו חומרים חדשים ועשו לנו את הניוז פיד בפייסבוק רק 95% מיילי סיירוס. כבוד!

אז מי הם אותם האנשים היקרים, שבקרוב הולכים לשנוא אותי?

טים ושיקו- חיי סטלן

אין כמו לעשות שירי סטלנים, תאמינו לי. אתה עושה שיר, כותב מה שבא לך, עושה קול "לייד באק" רגוע וכותב בקדרדיטים "ביט: יו טיוב". כאילו, יותר קיפ איט ריל מזה?
"אחי, עזוב אותך חרוזים… תן תן שאכטה.. של מי הביט? שכחת? פחחחח יא גנוז, תכתוב יו טיוב או אינטרנט או משהו"…
אקיצר, בת'כלס חיבבתי. אין כמו שיר על כלום ועל הכל באותה הנשימה, ככה להכניס את יום ראשון ברגוע. מעניין מה הם יחשבו על השיר ברגע שהסאטלה תעבור והם יבינו מה הם שיתפו ברשת.

אמרן – אני מוכן (Prod. by RUFF)

שיר חדש לאמרן עם הפקה משובחת של ראף. להגיד שאהבתי את הקטע? לא.
לדעתי מדובר בערבוב קלישאות היפ הופ על האנדרדוג שלא מוותר, כשהן מוגשות באופן לא מספיק חד מבחינת פלואו או ליריקה.
עם זאת, אין ספק שמדובר על שיר עם פוטנציאל עבור קהל אחר שאוהב דברים שונים ממני (ולכן הם לא מבינים כלום מהחיים שלהם) ובטח שיותר טוב מהשיר הקודם שעשה לי רק רע. ולפעמים קצת מצחיק.
אמרן, יש לך את אחד המפיקים היותר מוכשרים בסביבה- נסה להגיע איתו למקומות מעניינים יותר, תאתגר את עצמך ואותו. עם ראף הסליחה על כך שאני מקשה עליך.

(אחרי בערך 7 שעות של הפסקה בכתיבה) אז מה קורה? בואו נחזור לעניינים. היה ברור שכל ענייני ה"ערב טוב" לא יעבוד. מאבק אבוד…

אז איפה היינו? אה כן

חסיד וOBD- מירוץ שליחים (מרתון רמיקס)

עכשיו לחלק המשוחד של הפוסט, השיר השבועי של חסיד במסגרת שביזות יום א של קמפיין גיוס האלבום שלו. הפעם חסיד חובר עם המפיק/ ראפר המשובח OBD ויחד הם יושבים על ביט מעולה של סיטיזן קיין (RAW TAPES) על רימיקס לשיר "מרתון" אותו שחרר חסיד גם כן במסגרת הפרוייקט. אז מה יש לנו כאן? במילה אחרת- פאן. בכמה מילים, יש כאן שני אמסיז שעושים אחלה של דבר ובעיקר כיף בעבודה ביחד. אין כאן וורסים שיזכרו לדורות, אין כאן משמעויות עמוקות או שיח ברומו של עולם, אבל גאד דאמנ, יש כאן אחלה של קטע עם הרבה אווירה טובה וצחוקים טריים, על מצע ביט משובח ועלי בייבי. כרגיל, מבסוט על פרוייקט שביזות יום א של החסיד כיום.

Lagasa -שובר את השתיקה

גם כאן יש קטע שאיך אומרים, לא המציא את הגלגל מחדש ושוב מתייחס לאנדרדוג שלא מוותר נגד כל הסיכויים. עם זאת ולמרות אווירת ה"אני ממש אהבתי את טופאק בתיכון" יש כאן בכל זאת הרגשה של כנות וליריקה שכן נוגעת במאזין. הפלואו טוב, הקול נעים ובעיקר נשמע אמיתי. יש כאן עוד קצת עבודה על ההגשה, אבל אין ספק שיש כאן כיוון טוב להמשך, בעיקר בגלל הכנות הבולטת בשיר וחוסר הניסיון להפוך אותו לנגיש לקהל או "פופי". אהבתי חבוב, אהבתי.

AlexMC21 aka Clama-V – שיר שמח

שמעו, משבוע לשבוע אני יותר מבסוט על הבחור. נתחיל בזה שאני כותב עליו כל שבוע. כל אמסי שלא מפסיק לעבוד ולשחרר חומרים- מבחינתי כבר ראוי להערכה. נמשיך בזה שהשיר החדש שלו- שיר שמח- יכול לגרום גם לליצן רפואי לקפוץ מהחלון ולשים קץ לסבל הזה. זה לא שיר דכאון, זה אשכרה שיר שבירה טוטאלית עם שורות כמו "כל כך קשה לתת את האהבה כשלא קיבלתי" על רקע ביט אפל ובהגשה שצובטת מיד באוזן ובלב. חברים, הבחור מוכשר בכל רמ"ח אבריו וזה הזמן להעלות את כמות הצפיות שלו ביו טיוב.

אז זהו עם שירים, ועכשיו איפה אפשר לקבל קצת היפ הופ טוב השבוע. או לפחות איזה דאנס ראוי?

יום א- בר די שרוף אני חושב..

יום ב- שני ליין ההיפ הופ בשפיגל ממשיכים את הטירוף השבועי כניסה חינם!!!- אני אשכרה מתחיל לחשוב ללכת לשלם. מי מבקר שם ומעדכן אותי שבטוח להגיע לשם ושאני לא יוצא מדוכא כי אני שונא היפ הופ חדש. כולל קנדריק לאמר. כן, אמרתי את זה.

יום ג- איציק פצצתי בהופעות בת"א וירושלים- ואם יש משהו שאני יותר שונא מהיפ הופ חדש זה את פצצתי. הבחור מוכשר מדי. תלכו, תראו, תתפעלו ותשנאו.

 יום ה- לוס כפרוס מופיעים בג'אם בעכו – שיטי סיטי על הבלגאן- כשחומוס וסקא נפגשים. מה יש כאן לא לאהוב? את המרחק, זה מה. וזה עוד לפני שבכלל דיברנו על זה שסעיד יהיה כבר סגור ממזמן. שיטי סיטי אינדיד.

אקציר גם ככה כולכם ישנים ובתור בורגני בהווה יש לי  כלב להוריד מוקדם בבוקר, ללכת לבריכה ומשם לעבודה משרדית משובחת.

אז תהיו לי בריאים ותמשיכו להזיז את השיט קדימה.

טיון

להשאיר תגובה

